Annie Lööf förstärker Nordbex i växande industri för koldioxidinfångning

Nordbex AB meddelar idag att Annie Lööf föreslås väljas in i bolagets styrelse vid bolagsstämman den 26 juni. Samtidigt föreslås Andreas Jensen som ny styrelseordförande. Tillsammans tillför de bolaget strategisk erfarenhet inom grön omställning, infrastruktur och projektfinansiering i ett skede där marknaden för energi och koldioxidinfångning växer snabbt. Nordbex utvecklar kraftvärmeanläggningar som kombinerar hållbar biomassa […]