PRESSMEDDELANDE: Nytt tvärvetenskapligt nätverk för Klimatkvinnor!

PRESSMEDDELANDE: Nytt tvärvetenskapligt nätverk för Klimatkvinnor!

Äntligen är nätverket Klimatkvinnor igång och en spännande klimatpositiv framtid väntar. Nätverket Klimatkvinnor startades för att driva arbetet framåt för ett #klimatpositivt Sverige år 2045, för en jämställd arbetsmarknad samt som en del i KLIMPO Klimatpositivt & Kolsänkors engagemang i Equal by 30.

Nätverket Klimatkvinnor är ett tvärvetenskapligt nätverk. Inom nätverket knyts kontakter och olika sektorers klimatarbete inspirerar till positiva klimatåtgärder. Via Klimatkvinnor stärks möjligheterna till erfarenhetsutbyte både nationellt och internationellt kring effektiva åtgärder för ökad jämställdhet i våra organisationer.

Kort om Klimatkvinnor:

– Vi är en del av lösningen på den klimatutmaning vi står inför

– Vårt forum är LinkedIn och Klimatkvinnors hemsida

– Varje år utses årets Klimatkvinna och årets jämställda klimatföretag/organisation som aktivt arbetar med jämställdhet/klimatet av styrgruppen

– Vi anordnar en konferens/ett seminarium/ett evenemang per år

Styrgruppens stolta medlemmar är: Karolina Norbeck, VD KLIMPO Klimatpositivt & Kolsänkor AB, Tone Bekkestad, Marknad- & Kommunikationschef CO2 Capsol, Maria Iwarsson Wide, Programchef Skogforsk, Julia Ahlrot, Chef strategi & omvärldsrelationer Växjö Energi, Teresa Mattisson, Hållbarhetschef Klövern, Sofia Backéus, Expert skogsskötsel och klimat, LRF, Anna Bellucci Feijen, Chef Projektstaben i Sverige AB, Sara Davidsson, Hållbarhetschef Midroc Europe, Karin Medin, VD Söderenergi, Isabella Gustafsson Ismodes, Forskningshandläggare industri/negativa utsläpp Energimyndigheten, Therese Knapp, pressekreterare COOP samt Camilla Jacobsson, Talent management Nordea.

För mer information om nätverket Klimatkvinnor kontakta:

Karolina Norbeck, Styrgruppsordförande Klimatkvinnor, karolina.norbeck@klimpo.se

Är du Klimatkvinna? Bli Medlem!

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dela artikeln på sociala medier

Läs fler nyheter