Umeå Energi planerar ny anläggning som ska minska koldioxidutsläpp.

”Jag är övertygad om att det på sikt kommer finnas slutlagringsplatser”, säger Mårten Henriksson, affärsutvecklare på Umeå Energi.
Umeå Energi planerar ny anläggning som ska minska koldioxidutsläpp.

”Jag är övertygad om att det på sikt kommer finnas slutlagringsplatser”, säger Mårten Henriksson, affärsutvecklare på Umeå Energi.
Dela artikeln på sociala medier
Läs fler nyheter

I det nya avsnittet av Klimatpositivt! möter Karolina Unger och

Danmarks største udbud for CO₂‑fangst, -transport og -lagring – CCS‑puljen

Nordbex AB meddelar idag att Annie Lööf föreslås väljas in